Hopp til hovedinnhold

Undervisningsopplegg om

Kunnskap og kritisk tenkning

Aktivitet
15 - 20 min

Infodemi? - Del 1: Introduksjon

Undervisningsøkt
45 - 120 min

Min stemme: Hvordan bruker jeg den?

Undervisningsøkt
120 - 180 min

Nussir-saken

Undervisningsøkt
60 - 90 min

Hvem var «Kjerringa mot strømmen»?

Undervisningsøkt
30 - 60 min

Begrepsøvelse: Hva vil det si? Dramatisér det!

Aktivitet
45 - 61 min

Infodemi? - Del 2: Fenomener som bidrar til feilinformasjon

Aktivitet
90 - 90 min

Infodemi? - Del 3: Kritisk analyse av artikkel fra HRS

Aktivitet
30 - 45 min

Fakta, mening eller fordom?

Undervisningsøkt
30 - 59 min

The danger of a single story

Undervisningsøkt
15 - 60 min

Hva mener du? Snakk sammen!

Læringssti
3 Økter

Infodemi?

Undervisningsøkt
60 - 90 min

Etisk ekskursjon og filosofisk samtale

Undervisningsøkt
45 - 60 min

Bruk av film i fremmedspråk- og samfunnsfagundervisning - et eksempel

Undervisningsøkt
60 - 75 min

22. juli-undervisning

Undervisningsøkt
30 - 60 min

Saklig innspill, usaklighet eller personangrep?

Aktivitet
30 - 90 min

En skal bort

Undervisningsøkt
90 - 90 min

«Flukt» – meningsmotstand, perspektivtaking og dialog

Aktivitet
25 - 45 min

Argumentasjon: Fordi-setninger

Undervisningsøkt
180 - 180 min

Getto – begrep, historie, typologi

Undervisningsøkt
45 - 60 min

Filosofisk samtale: Hva er ytringsfrihet?

Aktivitet
30 - 45 min

Lærerstrategier i møte med kontroversielle temaer

Undervisningsøkt
90 - 90 min

Historie og moral

Undervisningsøkt
60 - 120 min

De blinde mennene og elefanten: Å ta andres perspektiv

Undervisningsøkt
60 - 60 min

Hatprat – En øvelse om hatefulle ytringer på nett